Penyelesaian Untuk Masalah Bau Badan Wanita Secara Alami



Penyelesaian Untuk Masalah Bau Badan Wanita Secara Alami.


Ramai wanita mempunyai masalah bau badan di Malaysia. Mengikut perubatan Ayurveda, masalah bau badan dikatakan berpunca dari unsur tanah yang tinggi (Kabha) di dalam badan kita. Selalunya, individu yang terlibat ialah mereka yang mempunyai berat badan yang tidak terkawal atau BMI Tinggi, kerap terasa mengah dan berlendir(Kabha) banyak di dalam badan. Mereka juga disifatkan mempunyai sifat lambat dalam menjalankan sesuatu tugas atau kerja. Oleh tu, perkataan malas tu datang dari perkataan sanskrit, ‘malas’ yang bermaksud sistem pembuangan tidak elok dan kurang cekap, ‘malam’.


1) Sistem pembuangan yang kurang efektif (malam) melibatkan unsur tanah (buang air besar, najis), air (air kencing), angin (kentut) dan unsur panas yang disingkirkan melalui perkumuhan.Jadi membuang air besar (tanah), kencing (air), kentut (angin), panas (api) ini adalah unsur alam yang disingkirkan dari badan kita setiap hari. 4 unsur ini akan di keluarkan di awal pagi. Jadi orang yang mengalami masalah pembuangan ‘malas’ ni, iaitu pembuangan yang tidak sempurna, selalunya akan mencari jalan lain untuk mengeluarkannya. Jadi toksin dari usus, buah pinggang, pundi kencing akan diserap balik ke dalam badan, yang ini menyebabkan ia disingkir keluar melalui liang roma peluh. Maka terhasillah bau badan yang kurang enak. 

Di Luqman Herbs Centre Rasmi, rawatan menggunakan herba-herba alami untuk mencuci toksin dalam badan, yang mempunyai pengaruh ke atas bau badan disebabkan oleh perkumuhan (organ perkumuhan) yang tidak sempurna. Jadi jika ketiga-tiga sistem perkumuhan badan ini dapat disempurnakan, masalah bau badan akan diselesaikan.

2) Penggunaan kosmetik yang tidak sesuai juga boleh menyebabkan masalah bau badan. Kosmetik biasanya akan diserap ke dalam badan. Bila badan kita menolak kosmetik ini, ia akan disingkirkan di kulit dan boleh menyebabkan bau badan.

3) Faktor pemakanan diet harian juga menjadi punca kepada masalah bau badan seperti memakan bawang putih, petai dan sebagainya dari itu memakan makanan2 yang boleh meningkatkan bau badan seperti bawang putih, petai dan sebagainya jugak boleh meningkatkan masalah bau badan. 


APAKAH YANG PATUT ANDA LAKUKAN?


Untuk menangani masalah ini boleh segera berhubung dengan kami di Luqman Herbs Centre Rasmi kerana kami mempunyai rawatan secara alami untuk menyelesaikan
masalah bau badan yang membelenggu anda setelah sekian lama. Jangan lupa, “ Setiap penyakit telah diciptakan penawarnya , kecuali tua dan mati”.



Address: No. 29, 1, Jalan 9/9c, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Tel          : 03-89280715/ 012 9160037



 KLIK TO CHAT



0 Comments