Nurzakwan dan Psoriasis (Jangan Baca kalau lemah semangat)

" Saya yang menderita akibat kecuaian mereka, saya menyesal namun bersyukur kerana masih diberikan peluang oleh Allah untuk memulihkan diri. Tidak seperti mereka yang hanya mengharapkan bantuan orang awam untuk meraih simpati ke atas diri saya. Saya menyerahkan kepada NDr.Luqman keadaan kulit saya supaya beliau mampu merawat saya dengan izin Tuhan kerana segala kesumbuhan datang dari-NYA."

  Encik Nurzakwan merupakan hanya salah seorang daripada ratusan pesakit yang dirawat di Luqman Herbs Centre setiap bulan. Apa yang meraih perhatian saya sebagai perawat di Luqman Herbs Centre ialah keadaan kulit yang menjadi teramat kronik dibandingkan dengan keadaan asalnya iaitu Psoriasis. Ya, Encik Nurakwan telah mengalami Red Skin Syndrome atau "Steroid-Withdrawal Syndrome" yang teramat kronik. Kes ini boleh direkodkan sebagai kes paling kronik pernah kami rawat dalam sejarah Luqman Herbs Centre selama 25 tahun.

  Sebagai seorang perawat naturopati, kami bukan sahaja merawat pesakit seumpama ini dengan menggunakan kaedah yang sedikit berbeza dengan rawatan standard kami di Luqman Herbs Centre, Lab Diagnostics seperti ujian darah turut dilakukan untuk pastikan kesihatan organ dalaman terjaga.














Semasa Penyakit Psoriasis Melanda 2017:-

1) Telah mendapatkan khidmat nasihat Luqman Herbs Centre pada January 2018
2) Steroid Withdrawal Syndrome ( Red skin syndrome apabila suntikan steroid mula hilang kesan pada badan dan penyakit telah menjadi agresif)
3) Keadaan Encik Nurzakwan menjadi terlalu lemah dan tidak mampu bergerak malah telah mengambil cuti rehat selama 3 bulan untuk dirawat oleh kami di Luqman Herbs Centre.
4) Selain itu, beliau turut telah diberikan air penawar untuk membantu memulihkan semangat yang semakin menipis akibat penyakit yang menjadi agresif.

                   





                    


6) Ketika itu juga, NDr Luqman bersama team Luqman Herbs Centre telah menziarahinya di Sungai Besar untuk melihat sendiri perkembangan penyakit dan memberikan kata-kata semangat bahawa penyakit ini sememangnya boleh dipulihkan. Kami telah melawatnya di Sungai Besar, Sabak bernam beberapa kali bukan sahaja untuk follow up malah untuk menenangkan sanak-saudara dan ahli keluarga yang semakin hari semakin risau akan keadaan Encik NurZakwan.

                    



7) Masih di rumah beliau di Sungai Besar apabila keadaan ini dicatatkan :-



8) Ketua Perawat Luqman Herbs Centre iaitu NDr Luqman telah mengeluarkan arahan untuk melakukan In-House Intensive therapy untuk membaik pulih kesihatan dan keadaan kulit beliau dengan kadar segera. Pesakit juga mengalami kemurungan akibat keadaan kulit yang terlampau kronik dan langsung tidak dapat bergerak kerana setiap gerakkan akan akibatkan kerekahan dan seterusnya berdarah.




9) Pesakit tiba di Lokasi kediaman Home-stay Luqman Herbs Centre maka bermula perjalanan beliau bersama kami selama 10 hari.


HARI KE-1



HARI KE-2





HARI KE-3







HARI KE-4


HARI KE-5





HARI KE-6

                        




HARI KE-10




Selepas 1 Bulan rawatan Intensif :-



Selepas 3 Bulan intensive treatment di Luqman Herbs Centre


                            

Petikan Facebook Isteri Pesakit

Assalamualaikum 😊 Mst ada yang tertanya2 mcmne kdaan suami yna yang sakit kulit PSORIASIS drpd bulan dec2017 haritu.. Alhamdulillah suami yna skrg makin sembuh wlupun belum sepenuhnya.. Syukran Ya Allah ats kesembuhan ini..dan terima kasih LUQMAN HERBS CENTRE (LHC) ats rawatan dan ubatan2 selama husb yna merawat dgn LHC.. Rawatan kampung pun kami ada amalkan selama husb yna sakit.. Terima kasih terutama pada ahli keluarga y byk2 sgt membantu dan memberi sokongan dan smgt..mak abah yna.. keluarga belah suami... Dan kawan2 y turut mendoakan kesembuhan suami yna.. Hanya Allah yang mampu membalasnya..
Byk sgt dugaan dan cabaran selama mjga husb yna sakit..kdg2 smpi hilang kesabaran dah diri ni 😅 wlupun ambil masa selama 4 bulan stgah utk nmpk perubahan drpd bulan pertama ambil rawatan LHC..tp rasa mcm 4 tahun 😂sgt memerlukan kesabaran..dan mental paling kena kuat dlm proses nak sembuh..
Alhamdulillah berkat kesabaran tawakal dan terus berdoa kpd Allah..suami yna makin sembuh shingga harini .. InshaAllah nt lpas raya kalau husb dah makin sihat..boleh la dia masuk kerja balik setelah 5bulan cuti sakit 😊 Ada masa nt yna akan ceritakan pengalaman selama husb yna sakit kulit ni dan rawatan2 y di ambil dgn LHC.. Terima kasih semua yang mendoakan 💕😍 Boleh raya sama2 lagi tahun ni..Alhamdulillah 😊
LUQMAN HERBS CENTRE

  Saya sangat sibuk merawat pesakit tanpa henti hampir setiap hari dan selalunya tidak mempunyai masa untuk taip segala-galanya dalam penulisan(kecualilah saya takde kerja).Oleh itu, apa-apa soalan boleh whatsapp saya melalui link.

Klik Dan membaca Laman Web kami Di
LAMAN WEB RASMI LHC

Whatsapp  Suha untuk pertanyaan lanjut dengan klik di bawah
Whatsapp Me

Written by : K. A. SUDHASHREE
05:37 12/06/2018





0 Comments